ششمین سخنرانی نایب رییس اتاق بازرگانی

AHS_0654

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: برای افزایش میزان بهره وری باید فضای کشور از رانت و فساد پاک شده و به سمت سالم سازی حرکت کند.محسن جلال پور در اختتامیه ششمین جشنواره ملی بهره وری که با حضور محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور در اتاق بازرگانی برگزار شد، با تاکید بر ایجاد فضای رقابتی در اقتصاد کشور، اظهار داشت: با ایجاد فضای رقابتی در کشور بهره وری رشد می یابد.
وی ادامه داد: در فضایی که درآمدهای ناشی از رانت و سوء استفاده ها بسیار زیاد است درآمدهای بهره وری جایی نخواهد داشت.
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه به دلیل تحریم ها و محدود بودن فضای اقتصای نگاه جدی به بهره وری نشده است، افزود: هم اکنون باید توجه کرد که از امروز در حوزه بهره وری چه اقداماتی انجام شود.
جلال پور با تاکید بر ضرورت ایجاد فضای مناسب برای ارتقا سرمایه ملی و بهره وری، ادامه داد: سرمایه نیروی انسانی و اجتماعی از اهمیت زیادی در بهره وری برخوردار است.
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: اگر قرار بود سرمایه های مادی و فیزیکی زمینه پیشرفت را در ایران ایجاد کنند تاکنون این اتفاق افتاده بود به خصوص زمانی که ۷۰۰ میلیارد دلار ارز در کشور وجود داشت و سرمایه های مالی به نوعی تبدیل به سرمایه فیزیکی شد.
وی با بیان آنکه کلکسیونی از طرح های نیمه تمام در کشور وجود دارد، اظهار داشت: هرچند تاکنون اقدامات زیادی در این زمینه انجام شده اما در سال های گذشته به جای رشد اقتصادی ۸ درصدی حتی شاهد رشد اقتصادی منفی نیز بوده ایم.
رییس اتاق کرمان تصریح کرد: دراین برهه از زمان توجه به سرمایه های انسانی و اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است و برهمین اساس باید توجه ویژه ای به آموزش های ضمن خدمت و همچنین آموزش نیروی انسانی در بخش های مختلف کرد.
وی با بیان اینکه سرمایه انسانی در سال های گذشته به شدت تحلیل رفته است، گفت: علاوه بر این اعتماد عمومی و اخلاق به میزان زیادی کاهش یافته است به نحودی که زمانی که دولت از ثروتمندان می خواهد از دریافت یارانه نقدی صرف نظر کنند تقریبا تمام ثروتمندان آن را حق خود می دانند.