محسن جلال پور در هفتمین جشنواره ملی بهره وری

محسن جلال پور در هفتمین جشنواره ملی بهره وری

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محسن جلال پور» سه شنبه شب در هفتمین جشنواره ملی بهره وری افزود: بهره وری تنها در فضای رقابتی معنا پیدا می کند.

وی اظهار داشت: در شرایطی که مجموعه ای با استفاده از ارتباطات غیر متعارف بتوانند دهها برابر مجموعه هایی که به سمت بهره وری حرکت کرده اند سود ببرند، بهره وری به عنوان یک اولویت محقق نخواهد شد.

وی گفت: در فضایی که رانت و فساد اقتصادی وجود داشته باشد مجموعه هایی که در مسیر بهره وری هستند نمی توانند به کار خود ادامه دهند.
جلال پور تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، رشد اقتصادی ایران تا پایان برنامه باید به ۸ درصد برسد و یک سوم این رشد باید از محل بهره وری باشد.

وی گفت: بهره وری به دفعات بر روی کاغذ و در برنامه ها مورد تاکید قرار گرفته اما این امر در عمل مغفول مانده است.
وی با تاکید بر اینکه منافع ملی وانتفاع مجموعه ها ما را به توجه به بهره وری معطوف می کند، اظهار داشت: در کنار منافع ملی، انتفاع بنگاه ها از اهمیتی ویِژه برخوردار است و چنانچه مجموعه ای نسبت به انتفاع بنگاه خود بی توجه باشد پس از مدتی نمی تواند به کار خود ادامه دهد.
جلال پور با اشاره به اینکه در آمدهای سرشار سال های گذشته از محل درآمد های نفتی باعث شده است که بهره وری مغفول بماند، گفت: با قطع شدن بسیاری از درآمدها از جمله کاهش درآمد های حاصل از فروش نفت، جامعه ناگزیر خواهد بود که بیش از گذشته به مقوله بهره وری توجه کند.