هشتمین جشنواره ملی بهره وری بدون اعطای تندیس ملی بهره وری خاتمه یافت

هشتمین جشنواره ملی بهره وری بدون اعطای تندیس ملی بهره وری خاتمه یافت

«فرشید شکرخدایی» رئیس کارگروه رقابت کمیسیون رقابت، خصوصی سازی و سلامت اداری اتاق ایران و دبیر جشنواره ملی بهره وری در این زمینه به ایرنا گفت: تندیس ملی بهره وری به شرکتی اعطا می شود که در هر پنج مسابقه ملی بهره وری، بهینه کاوی، تجربه های موفق، بهترین محل برای کار و برترین توان اجرایی شرکت کرده و حدنصاب لازم را کسب کرده باشد.


به گفته این مقام مسوول، در بین شرکت های ارزیابی شده در این دوره، شرکتی که توانسته باشد همه این ویژگی ها را داشته و در هر پنج مسابقه به امتیازات لازم رسیده باشد، نداشتیم و به این ترتیب امسال برای سومین سال پیاپی تندیس به هیچ شرکتی تعلق نگرفت؛ هرچند بخشی از این موضوع ناشی از شرایط خاص اقتصادی کشور است.


به گزارش ایرنا، جشنواره ملی بهره وری در راستای کمک به تحقق مفاد برنامه‌های توسعه در حوزه بهره وری و لزوم بهره گیری از ساز و کار اجرایی برای تحقق چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام و با هدف اشاعه فرهنگ مدیریت بهرهوری و کمک به افزایش توان رقابت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی و قدردانی از بهره‌ورترین مدیران ارشد شرکت های ایرانی، هر ساله برگزار می شود که امروز هشتمین دوره برگزاری آن به پایان می‌رسد و نهمین دوره آن به طور رسمی آغاز خواهد شد.


فرآیند اجرایی هشتمین جشنواره ملی بهره وری از تاریخ اول خرداد ماه سال ۹۵ آغاز شد، در این دوره از جشنواره در مجموع ۳۸ پروژه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد همچنین هفت پروژه نیز در سومین مسابقه ملی بهینه کاوی شرکت کردند.


از میان پروژه های ارسالی گروه های مواد و محصولات دارویی و بانک و موسسات پولی و مالی با ۶ پروژه بیشترین و گروه صنایع غذایی با ۲ پروژه کمترین پروژه را در این دوره از مسابقات ارسال کرده اند. همچنین با توجه به بررسی پروژه ها در حوزه‌های مختلف ۲۰ پروژه در حوزه نوآوری، ۱۴ پروژه در حوزه تیم سازی، توانمندسازی پرسنل، ۱۱ پروژه در حوزه های بهینه کاوی و برنامه‌ریزی استراتژیک و توسعه، ۱۰ پروژه در حوزه های مدیریت فرآیند و توسعه و تمرکز بر بازار و مشتری، ۹ پروژه در حوزه مدیریت دانش و فناوری اطلاعات، هفت پروژه در حوزه های رهبری، روابط با تامین کنندگان و شرکا و استانداردها و جوایز، ۶ پروژه در حوزه ارزیابی عملکرد و پنج پروژه در حوزه های مسوولیت پذیری اجتماعی و زیست محیطی و تحصیلات، آموزش، توسعه و یادگیری بوده است.