محمد نهاوندیان:در داخل مجموعه فعالان اقتصادی بخش خصوصی، می بایست مسابقه توانمندی شکل بگیرد.

به گزارش ایسنا، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور شامگاه دوشنبه ۲۶ خرداد ماه۹۳ در نخستین نشست هم‌اندیشی مسئولان نهاد ریاست جمهوری و نخبگان کسب و کار (Beesclub)با ابراز خرسندی از تشکیل چنین اجتماعی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت رسمی خود کوشیده است تا زمینه‌های فعالیت شایسته‌تری را برای فعالان بخش خصوصی ایجاد کند که آنان بتوانند با حضور در میدان رقابتی، زمینه شفافیت و رونق اقتصادی بیشتر کشور را فراهم کنند.

رییس جشنواره ملی بهره وری افزود: متأسفانه در تاریخ اقتصاد چند دهه اخیر کشورمان عمدتاً رشدها رانتی و متکی به ذخایر طبیعی و تجدیدناپذیر بوده است که این داستان باید به مسابقه بهره‌ وری، نوآوری و بهبود کیفیت تبدیل شود. وی خاطر نشان کرد: امروز از یک سو نیازمند اصلاح ساختاری و سیاست‌گذاری هستیم و از سوی دیگر باید در داخل مجموعه فعالان اقتصادی بخش خصوصی، مسابقه توانمندی شکل بگیرد.

نهاوندیان خطاب به فعالان بخش خصوصی نیز تصریح کرد: مشکلات را باید با هم و بصورت طبیبانه مطرح کرده و به گونه‌ای راهکار اصلاح و درمان آن را ارائه دهیم که حاصل آن توانمندسازی بخش خصوصی باشد. نخبگان اقتصادی کشور می‌توانند در میدان عمل محور قابل اتکایی برای اجرای پروژه‌های مهم کشور باشند و دولت از این موضوع استقبال می‌کند.

بر اساس این گزارش، در این نشست جمعی از فعالان اقتصادی از جمله بنیانگذار شرکت نیک کالا، مدیرعامل نوین زعفران، مدیرعامل شرکت رزیتان و مدیرعامل شرکت گیاهان سبز زندگی پیشنهادات و راهکارهای خود را برای پیشرفت بیش از پیش اقتصاد کشور با رئیس دفتر رئیس‌جمهور در میان گذاشتند.

باور و حمایت واقعی از صنعت و تجارت، پرهیز از سیاسی کردن بخش صنعت، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، حمایت واقعی از صادرات غیرنفتی، مشارکت بخش خصوصی در تصمیم‌سازی‌ها و تسهیل در روابط تجاری از جمله پیشنهاداتی بود که فعالان بخش خصوصی برای رونق اقتصادی و بهبود وضعیت اقتصادی در این نشست مطرح کردند.