بزرگداشت روز بهره وری در پارلمان بخش خصوصی

بزرگداشت روز بهره وری در پارلمان بخش خصوصی

 

 

 

 

 

فرشید شکرخدایی؛ دبیر جشنواره ملی بهره وری: آیین رسمی بزرگداشت روز ملی بهره وری همزمان با مراسم اختتامیه هفتمین" جشنواره ملی بهره ­وری " همه ساله با همکاری اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران و به ریاست جناب آقای دکتر نهاوندیان رییس دفتر ریاست جمهوری و با حضور مسوولان مرتبط دولتی، مدیران ارشد اتاق ایران وشهرستان ها و اعضای هیات نمایندگان برگزار می گردد.

جشنواره ملی بهره وری با هدف اشاعه فرهنگ مدیریت بهره ­وری و کمک به افزایش توان رقابت پذیری بنگاه های اقتصادی و قدردانی از بهره ­ورترین مدیران ارشد شرکت های ایرانی با حمایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار می گردد.در هر دوره این جشنواره سازمان ها در ۵ رویداد شامل مسابقه ملی بهره وری، مسابقه ملی بهینه کاوی، مسابقه ملی تجربه های موفق، مسابقه بهترین محل برای کار و مسابقه برترین توان اجرا با یکدیگر به رقابت می پردازند. لازم به ذکر استفرآیند اجرایی این جشنواره از یکم خردادماههر سال (مصادف با روز ملی بهره وری) آغاز و تا یکم خردادماه سال بعد، ادامه می‌یابد که علاوه بر ارایه لوح های تقدیر به برترین ها در هر مسابقه، به بهترین عملکرد در مجموع۵رویداد،تندیس ملی بهره وری نیزاعطا می شود.

در مسابقه ملی تجربه های موفق که با همکاری شبکه بهینه کاوی ایران (Irbn.ir) برگزار می شود، بنگاه های اقتصادیبا ارسال سه پروژه ارتقای عملکرد و  بهره وری به دبیرخانه، به رقابت خواهند پرداخت. تاکنون ۲۵ شرکت در این مسابقه ثبت نام نموده و ۶۰ پروژه به دبیرخانه ارسال شده است و همچنین جلسه کمیته علمی هفتمین جشنواره ملی بهره وری در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه در اتاق بازرگانی تهران برگزار خواهد شد.مرکز اندازه گیری شاخص رضایت کارکنان (Nesi.ir) در زیر چتر جشنواره ملی بهره وری (Ipcel.ir) و با حمایت نشریه رتبه و مرکز ملی رتبه بندی اتاق ایران، با درک و تشخیص ضرورت اندازه گیری، پایش و انتشار ادراکات نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه بنگاه های اقتصادی در حوزه اقتصاد ملی، رسالت خود می داند که در این زمینه تلاش جدی و فراگیری را با همکاری صمیمانه تمامی ذینفعان آغاز نماید. با این نگاه این مرکز برای نخستین بار در سطح ملی نسبت به اندازه گیری رضایت کارکنان با هدف انتخاب بهترین محل برای کار در ایران اقدام نمود. این طرح با فراخوان از بهترین بنگاه های اقتصادی در سال ۱۳۹۴ آغاز گردید که ۸۱ بنگاه اقتصادی در قالب مسابقه انتخاب بهترین محل برای کار در هفتمین دوره جشنواره ملی بهره وری به عنوان پیشگاه در این طرح شرکت نموده و شاخص رضایت کارکنان خود را در ۱۴ حوزه اندازه گیری نمودند. شایان ذکر است در نخستین دوره این مسابقه با نظر کمیته علمی هفتمین جشنواره ملی بهره وری، دو شرکت به عنوان بهترین محل برای کار در ایران انتخاب خواهند شد.