بهترین محل برای کار

رضایت و تعهد کارکنان دو جز اساسی در توسعه سازمان ها با عملکرد سطح بالا و جذب استعدادهای درخشان آن ها می باشد. اندازه گیری رضایت کارکنان جهت رتبه بندی بهترین سازمان های ایرانی برای کار کردن، ابزار مهمی برای حصول اطمینان مدیریت ارشد هر سازمانی از رضایت کارکنان خود به عنوان مهمترین سرمایه در اختیار می باشد. این رتبه بندی نظامی برای نمایش وضعیت عمومی سلامت سازمان در اختیار مدیران ارشد قرار می دهد و نقشه راه مناسبی جهت شناسایی و بهبود مسیر سازمان به آن ها نشان می دهد و از سویی دیگر راهنمایی خواهد بود برای نیروهای آماده به کاری که در جستجوی محل مناسبی برای فعالیت و نمایش توانمندی های خود می باشند.یکی از مهم ترین اصول در انجام این نوع از اندازه گیری ها، ارزیابی ها و رتبه بندی ها این است که این برنامه توسط بخش خصوصی انجام گیرد تا بتواند به صورت کاملاً مستقل به شناسایی، درک و ارایه راه حل عملیاتی در رابطه با نارسایی ها و کاستی ها بپردازد.

رویکرد جشنواره ملی بهره وری در سطح خرد ایجاد مراکز ملی به منظور پر نمودن فضاهای خالی موثر و کلیدی در رشد و شکوفایی اقتصادی و ارتقای رقابت پذیری در سطح کلان می باشد. از این رو با شناسایی نقاط قابل بهبود در فضای کسب و کار و عوامل تاثیر گذار بر آن ها، از مسیر خرد به کلان برای تحقق این مهم عمل می شود.

با این نگاه، مسابقه ملی انتخاب بهترین محل برای کار به عنوان “آزمایشگاه تعیین سلامت سازمان در حوزه تعامل با انسان” با اندازه گیری شاخص رضایت کارکنان در ۱۴ حوزه ضمن ارایه کارنامه در گام بعدی نسبت به رتبه بندی و اعلام بهترین محل برای کار در ایران اقدام نموده است.

 

 

 

شایان ذکر است مرکز ملی اندازه گیری رضایت کارکنان مسوول اندازه گیری، صحه گذاری و اعلام نتیجه رضایت سنجی هر متقاضی است و ارزیابی و رتبه بندی و اعلام نتایج مسابقه بر عهده جشنواره می باشد.