مسابقه تجربه های موفق :
۱٫ چه عواملی باعث تغییر روند مسابقات تجربیات موفق شد؟ همسو شدن بیشتر با مسابقات جهانی که به تفکیک ۲۲ منظر و با تیم داوری تخصصی تر انجام میگیرد و همچنین بازخورد هایی که از شرکت های حاضر در سالهای گذشته دریافت کردیم؛ باعث تغییراتی جزئی در روند مسابقه ی تجربیات موفق شد.
۲٫ نحوه ی داوری در چهاردهمین دوره ی جشنواره چگونه است؟ مثل گذشته، تنها یک تیم داوری همه ی پروژه ها را ارزیابی نمیکند، بلکه ۲۲ منظر در این مسابقه داریم که داور های صاحب نظر و متخصص در هر بخش خواهیم داشت و پروژه های مربوط به هر کدام با همین روند بررسی میشود.
۳٫ جدا کردن داور های متخصص در هر حوزه چه مزیتی برای شرکت کنندگان دارد؟ تخصصی شدن داوری ها باعث میشود نظرات آنها واقع بینانه، دقیق و حرفه ای تر باشد. بنابراین کیفیت داوری افراد نیز افزایش پیدا میکند و در نهایت رقابت واقعی تر است.
۴٫ این داوری از ۲۲ منظر چقدر مطابقت با مسابقات تجربیات موفق جهانی دارد؟ به علت افزایش توان حضور پروژه های ایرانی در مسابقه ی جهانی تجربیات برتر، ما بیشترین همسویی را با مسابقات جهانی طراحی نمودیم.
۵٫ آیا داوری تخصصی در ۲۲ منظر مختلف در عادلانه تر شدن ارزیابی ها تاثیرگذار است؟ قطعا.
زیرا یک تیم داوری عمومی نمیتواند با نگاه تخصصی و درک عمیق، پروژه های ایرانی را ارزیابی کند. بنابراین، حضور داور های متخصص در عادلانه تر شدن ارزیابی ها موثر واقع میشود.
۶٫ آیا یک پروژه میتواند از چند منظر ارزیابی شود؟ بله کاملا. انتخاب این منظر ها توسط خود شرکت ها صورت میگیرد. همچنین، بعد از دریافت پروژه ها در صورت نیاز به اینکه پروژه ی شما متناسب با کدام منظر ها میتواند ارزیابی گردد به شرکت ها راهنمایی داده میشود.
۷٫ پروژه های ما در ارزیابی جدید با چه پروژه هایی و در چه صنعت هایی مقایسه میشود؟ محور مقایسه، شباهت صنعت نیست، بلکه پروژه ها بر اساس هر منظر مرتبط با هم مقایسه میشوند.
۸٫ برنامه زمانبندی مسابقات چگونه است؟ ثبت نام در تابستان، نهایی شدن پروژهها در پاییز، داوریها در زمستان و مراسم پایانی و اهدای لوح و سپاسنامه در بهمن ماه خواهد بود.
۹٫ آیا لوح و سپاسنامه دریافتی در دوره ی چهاردهم جشنواره با دوره های قبلی متفاوت است؟ با توجه به اینکه ارزیابی ها در منظر های متفاوت است، بنابراین در لوح و سپاسنامه ی دریافتی، منظر مورد نظر ذکر خواهد شد.
۱۰٫ دستاورد های حضور در هر یک از ۲۲ منظر مسابقات چه چیزهایی میباشد؟ ایجاد رقابت درون سازمانی برای انتخاب پروژه ی بهره ور، درک المان های بهره وری در سطح بین المللی، فرصت یادگیری برای خود سازمان و دیگر سازمان ها، شناسایی نقاط قوت و نقاط قابل بهبود و همچنین برندینگ سازمان و ارتقا و ایجاد فرصت شغلی
۱۱٫ چه نوع پروژه هایی شرایط شرکت در این مسابقه را دارند؟ تمامی پروژه هایی که با هدف بهبود انجام میشوند را میتوان در این مسابقات شرکت داد.
۱۲٫ آیا محدودیت برای ثبت نام پروژه ها در مسابقات وجود دارد؟ خیر. هر شرکتی که پروژه ای بهره ور دارد امکان ثبت نام در این مسابقات را دارد. شرکت ها میتوانند به تعدادی که تمایل دارند، پروژه های خود را که زمینه ی بهبود بهره وری را دارند را در این مسابقات شرکت دهند.
۱۳٫آیا برای ورود اولیه جهت شرکت در جشنواره ملی بهره وری نیاز به پراخت هزینه است؟ خیر، در ابتدا نیاز به پرداخت هیچ هزینهای نیست، شرکتهای داوطلب تمام پروژههای خود را برای دبیرخانه جشنواره ملی بهره وری ارسال مینمایند و بعد از بررسی و ارزیابی اولیه پروژهها و تشخیص اینکه آیا پروژه قابلیت شرکت در جشنواره را دارد یا خیر، پروژهها تعیین صلاحیت میشوند، سپس شرکت مورد نظر میتواند جهت ثبت نام نهایی در جشنواره اقدام نمایند.
مسابقه روابط عمومی بهره ور :
۱٫ چهاردهمین دوره ی جشنواره شامل چه مسابقاتی میباشد؟ مسابقه ی ملی تجربیات موفق که شامل ۲۲ منظر است و مسابقه ی روابط عمومی بهره ور.
۲٫ دستاورد های شرکت در مسابقه ی روابط عمومی بهره ور برای واحد روابط عمومی چیست؟ واحد روابط عمومی در برندینگ و اطلاع رسانی دستاورد های سازمان نقش تعیین کننده ای دارد.
بنابراین، حضور در جشنواره برای پررنگ و پر اهمیت نمودن فعالیت های روابط عمومی و معرفی آن اهمیت دارد.
ایجاد رقابت و شناسایی نقاط قوت و ضعف در نمونه فعالیت های روابط عمومی نیز از دیگر دستاورد های مهم است.
۳٫ معیار و شیوه ی ارزیابی این مسابقه چگونه است؟ معیار و ارزیابی بر این اساس است که روابط عمومی فعالیت ها، دستاوردهای فنی، اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی را چگونه در پروژه شناسایی کرده و چطور آنها را با بیانی متناسب با عملکرد شرکت و نحوه ی اطلاع رسانی برای عموم جامعه به اشتراک گذاشته است. اگر تعداد پروژه ها زیاد باشد، داور ها به صورت غیر حضوری غربالگری اولیه را انجام میدهند.
۴٫ آیا شرکت های کوچک و متوسط امکان حضور در مسابقه را دارند؟ بله قطعا دارند. شرکت های کوچک و متوسط با وجود محدودیت منابع، امکانات و ابزار های پر قدرت باز هم میتوانند نمونه های بهره وری ایجاد کنند و امکان حضور در مسابقه را دارند.
۵٫ شرکت های کوچک و متوسط در این مسابقات آیا میتوانند شانس برابری در برنده شدن نسبت به شرکت های بزرگ داشته باشند؟ بله امکان پذیر است. معیار ارزیابی شرکت ها بر اساس کوچک یا بزرگ بودن سازمان ها نیست. بلکه به حجم منابع استفاده شده و دستاوردهایی که از آنها حاصل نموده اند، دارد.
۶٫ نحوه ی داوری در این مسابقه چگونه است؟ داوری ها توسط افراد صاحب نظر و دارای توان و تجربه در حوزه ی فعالیت روابط عمومی و با همراهی نماینگان اعضای کمیته ی علمی جشنواره انجام میشود.
۷٫ آیا مشاوره قبل از داوری امکان پذیر است؟ راهنمایی برای تنظیم مناسب اسناد یا مدارکی که باید در اختیار ما قرار بگیرد معمول بوده و در صورتی که نقاط قابل بهبودی داشته باشد، به آنها اطلاع رسانی میشود تا منافع شرکت حفظ شود و بتواند در فضای رقابتی موثر قرار گیرد.
۸٫ برنامه زمانبندی مسابقه ی روابط عمومی بهره ور چگونه است؟ ثبت نام در تابستان، نهایی شدن پروژهها در پاییز، داوریها در زمستان و مراسم پایانی و اهدای لوح و سپاسنامه در بهمن ماه خواهد بود.
۹٫ چه نوع پروژه هایی شرایط شرکت در این مسابقه را دارند؟ محدودیتی وجود ندارد. صرفا کافی است پروژه ها در محوریت روابط عمومی سازمان باشند.
۱۰٫ آیا این مسابقه برای اولین بار در ایران برگزار میشود؟ بله. از منظر بهره وری ایده ای نوین بوده و از جای دیگری بنچ مارک نشده است.
۱۱٫ آیا محدودیت برای ثبت نام پروژه ها در این مسابقه وجود دارد؟ محدودیتی وچود ندارد. فقط، پروژه ها باید کیفیت مناسب را دارا باشند. برای بررسی و ارزیابی، معیار بهره وری ای درنظر گرفته شده است و تنها کیفیت و حدود قابلیت های پروژه ها بررسی میشود تا اجازه ی ورود به جشنواره به آنها داده شود.