شرکت لیزینگ اقتصاد نوین
عنوان پروژه : مدل موفق رتبه بندی اعتباری مشتریان در شرکت لیزینگ اقتصاد نوین به منظور توسعه مدیریت ارتباط با مشتریان با رویکرد ارتقای بهره وری سرمایه و کاهش ریسک
ارایه دهنده: جنب آقای مهندس کاظم بصرایی
معرفی پروژه
دو علت اساسی تدوین سیستم رتبهبندی اعتباری که شرکت لیزینگ اقتصاد نوین برای ادامه فعالیت خود مهم میداند اول اینکه به علت شرایط اقتصادی، لیزینگ نیازمند شناسایی تکنیکهای پیشبینی ریسک متقاضی برای تطبیق خودکار با شرایط جدید است. دیگر اینکه به جای سعی در کاهش مشتریان بدحساب، در تلاش است تا بتواند مشتریانی را شناسایی کند که پر منفعت هستند. با استفاده از چرخه بهبود مستمر و با استفاده از چرخه PDCA در ابتدا مسئله تعریف و وضعیت اعتباری مشتریان بالفعل بررسی گردید. سپس پس از تهیه برنامه اولیه رتبهبندی مشتریان اعتباری برنامه اجرا و نتایج آن ارزیابی گردید.
- شناخت کافی درباره خصوصیات اعتباری مشتریان
- افزایش بهرهوری و افزایش راندمان نیروی انسانی
- کاهش نسبت اصل معوقات به اصل تسهیلات از ۱/۱۹ درصد در سال ۸۹ به ۷/۱۲ درصد در سال ۹۰
- کاهش نسبت اصل و فرع معوقات به اصل و فرع تسهیلات از ۸/۲۱ درصد در سال ۸۹ به ۲/۱۵ درصد در سال ۹۰
- افزایش ۱۴ درصدی سود عملیاتی
- افزایش ۱۲ درصدی سود خالص
- افزایش ۱۲ درصدی سود هر سهم