موفقیت شرکت فولاد مبارکه اصفهان در مسابقات جهانی تجربیات موفق و جایزه بین المللی جهانی بهینه کاوی

موفقیت شرکت فولاد مبارکه اصفهان در مسابقات جهانی تجربیات موفق و جایزه بین المللی جهانی بهینه کاوی

تیم اعزامی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات جهانی تجارب موفق و جایزه بین المللی جهانی بهینه کاوی، که در حاشیه پنجمین کنفرانس جهانی سرآمدی کسب و کار در سنگاپور برگزار گردید، موفق شد تا حضور شایسته ای را در مقابل رقبای خود از دیگر کشورها به نمایش بگذارد. نمایندگان کشورهای سنگاپور، مالزی، هند، فیلیپین، اندونزی، عربستان و امارات و ایران با یکدیگر طی دو روز به رقابت پرداختند. این مراسم که با حمایت مرکز بین المللی تحقیقات تعالی سازمانی توسط سازمان بهره وری و انجمن بهره وری سنگاپور برگزار شد، در دو محور جداگانه کنفرانس و جایزه با حضور افراد برجسته در این زمینه پیگیری شد.

 

 

 

از نکات قابل توجه این کنفرانس می توان به حضور رئیس بنیاد تعالی سازمانی اروپا EFQM در میان سخنرانان و نیز داوران مسابقه و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی بهینه کاوی توسط نمایندگان شبکه جهانی بهینه کاوی GBN اشاره نمود. همچنین دو دوره بحث آزاد با حضور کارشناسان تعالی سازمانی با دو محور بازتولید کسب و کار در فضای متغییر و نیز ایجاد فرهنگ بهبود مستمر طی دو روز کنفرانس انجام گرفت.

هشت پروژه برتر از شش سازمان ایرانی که موفق به دریافت تقدیرنامه از چهارمین جشنواره ملی بهره وری شده بودند سه ماه پیش از مراسم برای دبیرخانه جایزه جهانی بهینه کاوی ارسال گردید و از این میان،شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، بانک پاسارگاد، لیزینگ اقتصاد نوین و لاستیک بارز نظراولیه داوران را جلب کرده و اجازه ارائه در کنفرانس را دریافت نمودند. پروژه های دو شرکت اول برای رقابت در جایزه بهینه کاوی پذیرفته شد و دو شرکت بعدی امکان رقابت در مسابقه تجارب موفق را یافتند. در این میان تنها لاستیک بارز به علت عدم هماهنگی های داخلی موفق به حضور در سنگاپور نشد. هزینه های شرکت در کنفرانس از طریق دفتر منطقه ای گروه پارسیان هموشمند در استانبول ترکیه پیش از اعزام تیم به موسسه اسپرینگ پرداخت گردید. همچنین سایر هماهنگی های مورد نیاز با سازمان های مربوطه طی یک بازه زمانی یک ماهه از طریق دفتر تهران گروه عملیاتی شد.

از جمله مواردی که سازمان های شرکت کننده در کنفرانس علاوه بر یادگیری از نظرات متخصصان بین المللی تعالی سازمانی و تجارب موفق سازمان های برتر از آن بهره مند شدند عبارتند از:

  • دریافت لوح تقدیر از شبکه جهانی بهینه کاوی GBN
  • دریافت عکس ها و فیلم کل مراسم شامل سخنرانی ها و ارائه تجارب موفق
  • پوشش گسترده خبری در رسانه های جنوب شرق آسیا
  • دسترسی نامحدود یک ساله به هزاران تجربه موفق ثبت شده در سامانه اینترنتی BPIR.com

در میان سازمان های ایرانی شرکت کننده در کنفرانس، شرکت فولاد مبارکه موفق شد تا علاوه بر دریافت تقدیرنامه برای حضور و ارائه مراسم، در میان سازمان های منتخب قرار گیرد و لوح تقدیر را از برگزارکنندگان دریافت نماید. این لوح به سبب به کارگیری مدل های ساختاریافته بهینه کاوی توسط فولاد مبارکه از ابتدای تاسیس و نیز تسری آبشاری اهداف استراتژیک از طریق کارت امتیازی متوازن به این سازمان ارائه گردید.

 

  • آقای مهندس طلایی، معاون عملیات و آقای مهندس فرهمند مدیر تعالی سازمانی فولاد مبارکه در جمع اعضای GBN حاضر در پنجمین کنفرانس جهانی تعالی سازمانی، سنگاپور، ۲۰۱۳، نمایندگان انگلستان، استرالیا، آلمان، کانادا، نیوزیلند، سنگاپور، هند، عربستان، بحرین و ایران در این مراسم حضور داشتند.