شرکت مزدا یدک
عنوان پروژه: معرفی بهمن کارت مبتنی بر سیستم متمرکز خدمات پس از فروش
ارایه دهنده: آقای مهندس حمید نسودی
معرفی پروژه:
باتوجه به سیاست سازمان مبنی بر استفاده از قابلیتهای فناوری اطلاعات و حرکت به سوی دورنمای متعالی سازمانهای الکترونیکی و ضرورت هـــدایت فرآیندهای سازمان در محیــط مجازی ، مدل توسعه ای سیستم اطلاعاتی شرکت مبتنی بر رویکرد PORTAL و در قالب منطق توسعه سیستمهای Front Office و Back Office ( متکی بر نگرش Pull Systems ) ، رویکرد جذب مشاورین خبره و تشکیل کمیته راهبری IT ( در راستای ثبت دانش تخصصی IT در حافظه سازمانی و همچنین تقویت هنجار "دانایی محوری " به عنوان یکی از عناصر آرمان جهانبینی سازمانی ) ، پیش بینی گردیده است.
بررسی وضعیت موجود سیستم گارانتی شرکت ،در ابتدای سال ۸۶،نشان داد که به دلیل ضعف سیستم های اطلاعاتی Batch در برقراری ارتباط OnLine ،ارتباط سازمان با ذی نفعان (نمایندگان) با تاخیر قابل ملاحظه ای صورت می گیرد که این موضوع مشکلات فراوانی را به وجود آورده و نهایتا اسباب نارضایتی مشتریان را فراهم ساخته بود. با هدف پوشش دادن سیستم ارائه خدمات به خودروهای تولیدی گروه بهمن از طریق بکارگیری کارت های هوشمند در راستای حفظ و جلب رضایت بیشتر مشتریان ، ارائه خدمات با کیفیت بهتر و فراهم آوردن نظام یکپارچه CRM وSRM و نیز یکپارچه سازی سیستم های back Office و Front Office در شبکه خدمات پس از فروش، «رویکرد طرح جامع IT » جهت برقراری تعامل با ذینفعان انتخاب گردید.
در اثر اجرای این پروژه تعداد ۱۱۶ نمایندگی با پروژه بهمن کارت درگیر بودند و تعداد ۲۲۳۵۵۷ خودرو تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.