برگزاری آیین بزرگداشت روز ملی بهره وری

  

آیین بزرگداشت روز ملی بهره وری و اعطای تندیس ملی بهره وری دوم خرداد ماه در اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران با محوریت دبیرخانه  جشنواره ملی بهره وری برگزار گردید 

در این مراسم محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور تندیس ششمین جشنواره ملی بهره وری را به شرکت های سیمان مازندران و بیمه پارسیان اهدا کرد

رییس دفتر رییس جمهور گفت: از تشکل‌های اقتصادی، اتاق‌های بازرگانی، سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های سیاسی کشور انتظار می‌رود که برای جهاد رانت زدایی از اقتصاد کشور، زمینه‌های حمایت سازمان یافته اجتماعی را فراهم کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا،محمد نهاوندیان روز شنبه در آیین بزرگداشت روز ملی بهره‌وری و ششمین جشنواره ملی بهره‌وری کشور اظهار داشت: بذر امیدی که با آغاز به کار جشنواره ملی بهره‌وری کاشته شد امروز به همت دوستان مصمم و جوان، به نهالی شاداب تبدیل شده و امید است که در ادامه به درخت تنومند سایه گستری مبدل شود که همه مردم از آن بهره‌مند شوند.

رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد: ساماندهی مقابله اجتماعی و سیاسی با عامل رانت‌های اقتصادی یک اقدام جدی است و بدون این ساماندهی نمی‌توان در عرصه عمل موفقیت قابل ملاحظه‌ای داشت.
نهاوندیان لزوم تلاش برای ارتقای بهره‌وری را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید به گونه‌ای عمل کرد که سود ناشی از رشد بهره‌وری برای مدیر بنگاه اقتصادی قابل لمس باشد و از طرف دیگر سودهای ناشی از رانت کاهش یافته و هزینه آن زیاد شود.
رییس دفتر رییس جمهور اضافه کرد: در صورت رفع تحریم‌ها، شرایط نسبتاً برابری بین بنگاه‌های اقتصادی کشورمان با بنگاه‌های رقیب فراهم می‌شود لذا باید از امروز برای رفع تحریم آمادگی‌های لازم در بنگاه‌های اقتصادی کشورمان ایجاد شود.
نهاوندیان خاطرنشان کرد: باید با مشوق‌های لازم بنگاه‌های اقتصادی را تشویق کرد که برای ارتقای بهره‌وری سرمایه گذاری‌های لازم را انجام دهند و در این خصوص دولت می‌تواند هزینه‌های محیطی را که بر بنگاه‌های اقتصادی وارد می‌شود، کم کند.
رییس دفتر رییس جمهور افزود: از سوی دیگر اصلاح ساختار اداری و اقتصادی کشور ضرورت دارد و باید هزینه بروکراسی اداری را از دوش بنگاه‌ها کم کرده و از سوی دیگر دسترسی به بازارها را برای بنگاه‌ها افزایش دهیم.
نهاوندیان لزوم توجه به ملاحظات اجتماعی و فرهنگی را در کنار فعالیت‌های اقتصادی مورد تأکید قرار داد و گفت: حتماً ضرورت دارد در تکنولوژی‌های مطلوب علاوه بر توجه به ملاحظات اقتصادی، ملاحظات اجتماعی و فرهنگی نیز مورد مدنظر قرار گیرد و نمی‌شود انباشت نارضایتی‌های اجتماعی را در تصمیمات اقتصادی نادیده گرفت.

همچنین مراسم اختتامیه مسابقه ملی تجربه های موفق برگزار گردید در این مرحله بنگاه اقتصادی با ارسال پروژه های ارتقا بهره وری به رقابت پرداختند که از مجموع ۱۰۰ پروژه ارسالی به دبیر خانه ۲۰ پروژه شایسته دریافت لوح تقدیر شدند